Privatlivspolitik

Først of fremmest vil vi gerne sige tak for at du har lejet en autocamper igennem S2 Udlejning.

Det er selvfølgelig vigtigt for os at du føler dig tryg ved at leje en autocamper S2 Udlejning, hvilket også betyder at vi beskytter og respekterer dit privatliv. Vores motto er ”kvalitet og tryghed hele vejen igennem”, hvilket også gælder under behandlingen af dine persondata, så det foregår på en hensigtsmæssig og forsvarlig måde.

Vi har fastsat klare interne retningslinjer og standarder, der sikrer, at vi behandler dine persondata med største omhu. I den fremsatte privatlivspolitik er det muligt for dig at læse vilkårene der gør sig gældende for behandlingen af dine persondata, samt hvilke rettigheder du har i forbindelse med brug af vores hjemmeside, samt leje af autocampere. Såfremt du måtte have nogle spørgsmål eller kommentarer til vores privatlivspolitik eller generelt, er du velkommen til at kontakte os.

Hvilke ydelser leverer S2 Udlejning?

S2 Udlejning udlejer autocampere. For at du kan leje en autocamper, indsamler vi data om dig gennem vores ansøgningsskema eller mail. Dette gør vi dels for at gøre processen så nem som muligt for dig, men også for at sikre os legitimitet for personen der ønsker at leje vognen.

Hvad er persondata?

Persondata kommer i mange former, men grundlæggende er det information der kan bidrage til identificering af en person. Dette kan altså indebære navn, telefonnummer, adresse, kopi af kørekort / pas m.m.

Vi indsamler persondata på følgende måde:

Når du lejer en af vores autocampere, indsamles der oplysninger som du bliver bedt om at udfylde. Dette ses også i vores ansøgningsskema på hjemmesiden.

Hvordan bruges din persondata og hvorfor

For at vi kan udleje en autocamper til dig, er vi nødsaget til at modtage diverse nødvendige identifikations- og kontaktoplysninger. Disse oplysninger er eksempelvis fulde navn, adresse, telefonnummer og E-mail. Såfremt vi ikke kan få adgang til at behandle disse persondata, vil det ikke være muligt at udleje en autocamper til dig.

Det kan også forekomme at et behandlingsgrundlag af dine persondata er i henhold til lovgivningen, for at overholde eventuelle skatte- og bogføringslovgivning. Skulle det forekomme at vi skal bruge dine persondata til ting som overskrider de oprindelige formål, grundet nødvendighed, vil du blive oplyst herom.

Der vil være visse persondata vi opbevarer, for at imødekomme vores fremtidige interesser i fremtiden, hvis behovet opstår. Bemærk dog at behandlingsgrundlaget er ’legitime interesser’, som fremgår af persondatalovgivningen. Dette betyder med andre ord også at vi varetager og opbevarer dine persondata i en periode. Denne periode er selvfølgelig afgrænset og i overensstemmelse med persondatalovgivningen. Tidsperioden, samt omfanget af persondata kan der læses yderligere om under afsnittet ’vi sletter dine persondata igen’.

Vi sletter dine persondata igen

Når det ikke længere er nødvendigt at opbevare dine persondata i relation til formålet de blev indsamlet til, vil vi sørge for at slette dem. Dette vil ske inden tre måneder efter hjemkomst med den udlejede autocamper.

Du skal dog være opmærksom på at visse persondata opbevares i minimum 5 år ifølge den danske lovgivning, bl.a. Bogføringsloven. Disse er eksempelvis persondata til brug i forbindelse med udstedelse af fakturaer, så skat og moms afregnes korrekt og at dette kan dokumenteres over for myndighederne.

Vi opdaterer løbende dine persondata, hvis du meddeler os dine ændringer.

I dette tilfælde, videregives disse persondata internt.

Vi hverken sælger, offentliggør eller viderebringer ikke dine persondata til andre, medmindre:

Det er nødvendigt for at udføre vores service for dig
Det er nødvendigt, for at vi overholder lovgivningen
Du har givet os samtykke til det
Det er nødvendigt for at beskytte en samarbejdspartner eller tredjepart (der tydelige rammer og strenge regler i lovgivningen for at videregive persondata på dette grundlag, som selvfølgelig overholdes)
Det er et led i vores anvendelse af databehandlere inden for EU
Vi har samarbejde med udvalgte og betroede partnere om, for at levere vores service til dig. Til dem kan det forekomme at der viderebringes nødvendige persondata, således vores ydelse kan leveres til dig. Dette forekommer eksempelvis ved udbedring af fejl på en autocamper, hvor der er brug for tilkaldelse af en tredje mand.

I visse tilfælde muliggøres en videregivelse af dine persondata af loven, uden du har givet samtykke. Nogle gange skal vi videregive dine persondata, andre gange kan vi gøre det. I omfanget som lovgivningen tillader dette, kan vi videregive persondata med formål og henblik på at beskytte eller håndhæve vores rettigheder. Det samme gør sig gældende for rettigheder, der tilhører samarbejdspartnere eller tredjeparter.
Eksempler, hvor dette forekommer at være relevant, er eksempelvis i forbindelse med forebyggelse af bedrageri eller andre strafbare forhold.

Dine rettigheder

I forbindelse med vores behandling af dine persondata, har du blandt andet ret til:

At få forkerte persondata rettet
At få indsigt i dine persondata og få udleveret kop
At få slettet dine persondata
At kræve begrænsning
At gøre indsigelse mod behandling
At tilbagekalde eventuelle samtykke
At klage over vores behandling af dine persondata
Ønsker du at vide mere, eller gøre brug af dine rettigheder, bedes du kontakte os gennem mail.

Dine rettigheder (udspecificeret)

Ret til at få forkerte persondata rettet

Du har ret til at få berigtiget (rettet) dine persondata, som vi er i besiddelse af, hvis disse skulle være forkerte.

Ret til at få indsigt i dine persondata og få udleveret kopi

Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de persondata, vi har registreret om dig og få udleveret en kopi af persondataene.
Du kan også få oplyst formålene med behandlingen, hvor længe, vi opbevarer dine persondata, om vi foretager automatiske afgørelser (herunder profilering), hvem vi videregiver persondataene til og hvor vi har persondataene fra. Dette gælder dog ikke, hvis du allerede er bekendt med persondataene.
Vi gør opmærksom på, at retten til indsigt kan være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers persondata og til vores erhvervshemmeligheder.

Ret til at få slettet dine persondata

Du kan til enhver tid kræve at få slettet dine persondata, som vi er i besiddelse af. Hvis ikke vi længere har et formål med at være i besiddelse af persondataene, sletter vi dem hurtigst muligt efter din anmodning.

Ret til at kræve begrænsning af behandling

Du har til enhver tid ret til at anmode os om at begrænse behandlingen af dine persondata.

Ret til at gøre indsigelse imod behandling

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse imod, at vi behandler dine persondata. Dette omfatter retten til at gøre indsigelse imod, at vi anvender persondataene med henblik på markedsføring. Vi vil hurtigst muligt tage stilling til din indsigelse, hvis du fremsætter en sådan.

Ret til at tilbagekalde samtykke

Du kan til enhver tid tilbagekalde det (eller de) samtykke(r), du har givet os.

Vi vil gøre vores bedste for at sikre, at dine persondata behandles med størst mulig tryghed og at dine rettigheder beskyttes optimalt. Vi gennemgår regelmæssigt vores procedurer og håndteringen af persondata.

Børn

S2 Udlejning er målrettet voksne og vi bestræber os på ikke bevidst at indsamle persondata fra og om børn. Vi er også velvidende om at eksempelvis børns brug af elektroniske enheder aldrig kan betyde med garanti at vi ikke modtager persondata herom. Vores system er indrettet således at det ikke muliggøres at modtage persondata fra børn. Såfremt vi bliver opmærksomme på, at vi utilsigtet har modtaget persondata om børn, slettes disse straks. Hvis du er forælder eller værge og mener, at dit barn har givet persondata til os bevidst eller ubevidst, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt gennem vores mail.

Hvordan opbevares dine persondata?

Vi er forpligtet til at beskytte dine persondata, dels for det følger lovgivningen, men også fordi vores etiske og internt regelsæt kræver at behandler diner persondata med omhu.

For at der ikke forekommer uautoriseret adgang til dine persondata vi opbevarer, benyttes der tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, med formål om at sikre at dine persondata ikke anvendes, ødelægges, offentliggøres eller misbruges.

Vores interne regler om informationssikkerhed, inkluderer blandt andet, at persondata kun er tilgængelige for den/de medarbejder(e), der har brug for det. Der er selvfølgelig en underskrevet tavshedserklæring for de medarbejdere der håndterer dine persondata og yderligere bliver det kontrolleret løbende, at reglerne overholders.

Risikoen og ansvarsfraskrivelse

Det er op til den enkelte person at passe godt på sine egne persondata (bl.a. aldrig oplyse passwords til andre), ligesom det er op til os som virksomhed at tage højde for menneskelig indblanding.
Selvom vi har forsøgt at implementere flere tiltag for at begrænse risici ved behandling af persondata, er dette ikke en garanti for utilsigtede hændelser. Dette betyder også vi fraskriver os derfor ethvert tab som følge af utilsigtede hændelser relateret til vores brug og behandling af dine persondata i det omfang, vi kan gøre det i medfør af gældende persondatalovgivning.
Vi kan således ikke gøres ansvarlig for tab af nogen art, som opstår relateret til brug af vores virksomhed, vores produkter og ydelser, vores hjemmeside, systemer og anden software i det omfang, vi kan gøre det i medfør af gældende lovgivning.

Vi anbefaler, at du også selv iværksætter tiltag til sikring af dine persondata.

Det kan du gøre blandt andet ved at lukke din browser efter brug, ved at logge ud af alle konti efter brug, ved at installere antivirus- antimalware- og anden software, der kan forbedre sikkerheden på din computer.

Underretning

Som nævnt har vi foretaget en lang række tiltag for at sikre behandlingen af dine persondata.

Skulle vores IT-systemer og andre sikkerhedsforanstaltninger alligevel blive kompromitteret, vil vi give dig besked uden unødig forsinkelse, hvis kompromitteringen indebærer en høj risiko for dine rettigheder og frihedsrettigheder.

Links til andre serviceudbydere

På vores hjemmeside, kan det forekomme at der er links til andre hjemmesider, som ikke tilhører S2 Udlejning. Vi er ikke ansvarlige for indholdet på disse hjemmesider og vores persondatapolitik gælder ikke for disse virksomheders hjemmesider.

Kontaktoplysninger

S2 Udlejning, er en del af S2 Byg ApS og er dataansvarlig for at sikre at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen:

S2 Udlejning

En del af S2 Byg ApS

Adresse: Lyngbyvej 410

CVR: 36489189

Telefon: 20 86 33 89

Mail: s2udlejning@mail.dk

Website: www.s2udlejning.dk

Opdatering af Persondatapolitik

Vi opdaterer vores persondatapolitik, når vi vurderer, at der er behov for det. Det kan eksempelvis være, når vi udbyder nye services og produkter.
Når vi laver ændringer i persondatapolitikken, vil vi nævne det herunder.

s2udlejning@mail.dk